STALKER(S)
Welcome
/Syaffiqa Ahmad
Rokok :]
Sunday, 9 October 2011 | 2Superstar (s)!

Tingg ! Idea sampai. :D

 
Ini substances yang ada :D 
Bronchitis cancer.

Haha aku saja je post benda-benda ni. Aku rasakan tak perlu nak bg tahu sangat apa yang ada dalam benda alah ni. Semua orang tahu kot. Tak perlu menggunakan ilmu sains yang sedia ada didada anda itu :> Macam berlagak jee. Hahaha. Orang yang merokok ni bukan tak tahu apa yang ada dalam ni. Tahu. Lagi tahu dari awak :D Semua dah sedia maklum rokok tu bahaya. Kan ? Tapi nak bt macam mana, dorang nak jugak hisap.

Tak perlu bergaduh, berdebat, bertekak, membunuh bagai sebab benda alah ni. Hahaha. Bazir masa lahhh. -.-' Biarlah dorang nak cakap apa, buat apa pun. Kerajaan pun dah buat macam-2 untuk atasi masalah ni. Macam-2 tau. Naikkan harga, letak kesan-2 merokok dekat mana-2. Sekolah, depan toilet, tepi jalan. Semua ada. Dekat kotak rokok pun adalah. Tapi tengok, ada effect takk ? Ada tu memanglah ada. Tapi segelintir je. nak bagi orang sedar ni ada caralah. Bukan dengan cara berdebat dan dalam masa yang sama tunjuk pandai. -..-' Tak perluuuuu. 

Aku macam backup orang yang merokok ni ? Eahh tak lah. Aku pun tak suka lah orang yang merokok ni, tapikan ada cara lah macam mana nak tegur.  Kan ? Sendiri tahulah. Terima kasih kerajaan sebab bersusah payah buat macam-2 untuk menyedarkan perokok. Tapi ikut pangkal nye pun pada diri perokok itu sendiri. Boleh je kan kalau nak berubah ? Memang bukan senang, tapi kalau cuba kan boleh ? Slow-2 lah kan ? Ayah aku sendiri juga seorang perokok. Tapi sudah berpuluh tahun dia tinggalkan rokok yang tak mendatangkan faedah tu. :>

Kepada si perokok, berusahalah untuk berhenti. Anda mampu mengubahnya. :> Dan kepada si penasihat, nasihatlah dengan cara mesra, cepat dan betul. hahaha. Nasihat elok-2 lah, jangan nak tunjuk pandai pulak. Lagi orang menyampahh.-.-

Hey awak-awak semua. Rokok tu bahayalah. Haha tahu kan ? K sekarang KATAKAN TAKNAK kepada ROKOK. :>



Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Assalamulaikum :) I'm Siti Nursyaffiqa Binti Ahmad & 20 y/o. Came from my mother's womb and certainly i'm raised in here, Kuala Lumpur.You know my name, not my story :)


underlined, bold

Loving you ♥


Diary Super Me Stuff Site


Let's Talk!


The Credits!

Basecode by : Qistina
Re.Design :
Own this blog : Syaffiqa Ahmad

Best View at GOOGLE CHROME!